Over mij

Met ruim 10 jaar ervaring heb ik inmiddels vele mensen geholpen op het gebied van stress, perfectionisme en zelfbeeld. Ik ben toegepast psycholoog en praktijkondersteuner GGZ in de huisartsenzorg (POH-GGZ). In 2019 heb ik mijn eigen coach- en trainingsbureau opgericht. 

Ik vind het belangrijk dat de coaching die ik bied wetenschappelijk verantwoord is en aan de hoogst mogelijke standaarden voldoet. Daarom volg ik regelmatig bijscholing, ben ik te vinden in het kwaliteitsregister van de Landelijke Vereniging POH-GGZ en geef ik regelmatig trainingen, lezingen en webinars binnen mijn vakgebied.

Lees meer over mij..

Met ARTYWEDNESDAY @SILVIE_COACHING_EN_TRAINING deel ik op instagram elke woensdag kunstfoto’s met praktische tips tegen stress. Leuk om met jou te connecten!

⭐️ Arty Wednesday⭐️ Vrouw met parasol (Femme parapluie), 1886.

Wederom een schilderij van de impressionistische Franse kunstschilder en tevens mijn favoriete schilder Claude Monet.
Hij schilderde vaak personen in de natuur. Zijn twee versies van ‘Vrouw met parasol’ waren door hem in bedoeld als een studie over de lichtinval.

Licht is heel belangrijk voor ons welzijn. Het komt binnen via je ogen en de hersenen gebruiken dit signaal vervolgens om het dag- en nachtritme te regelen. In de lichte seizoenen heeft het buitenlicht dit effect, maar nu de herfst is begonnen kan een gebrek aan daglicht leiden tot somberheidsklachten.

Hoe je dit kunt voorkomen of van herstellen is door middel van lichttherapie. Dit is effectief bij de meeste mensen met de winterblues en gemakkelijk te ondergaan. Niet verslavend, zeer veilig en het kan daarnaast helpen bij slaapklachten. 

Lichttherapie kun je gewoon thuis zelf doen met een lichtlamp, door 5 -10 dagen in de ochtend gedurende ten minste een half uur plaats te nemen achter de lichtlamp, zodat het werkzame licht in je ogen schijnt. Ondertussen kun je lezen, computeren, ontbijten, zolang het licht je ogen maar bereikt. Je schaft hem al voor enkele tientjes aan of kunt hem op je verlanglijst zetten voor de feestdagen!

Via kunstfoto’s deel ik elke woensdag praktisch toepasbare tips tegen stress. Wat is jouw favoriete kunstenaar of kunstwerk? Laat het me hieronder weten in de comments en ik zal zorgen dat de volgende post over jouw favoriet gaat!
⭐️ Arty Wednesday⭐️ Vrouw met parasol (Femme parapluie), 1886. Wederom een schilderij van de impressionistische Franse kunstschilder en tevens mijn favoriete schilder Claude Monet. Hij schilderde vaak personen in de natuur. Zijn twee versies van ‘Vrouw met parasol’ waren door hem in bedoeld als een studie over de lichtinval. Licht is heel belangrijk voor ons welzijn. Het komt binnen via je ogen en de hersenen gebruiken dit signaal vervolgens om het dag- en nachtritme te regelen. In de lichte seizoenen heeft het buitenlicht dit effect, maar nu de herfst is begonnen kan een gebrek aan daglicht leiden tot somberheidsklachten. Hoe je dit kunt voorkomen of van herstellen is door middel van lichttherapie. Dit is effectief bij de meeste mensen met de winterblues en gemakkelijk te ondergaan. Niet verslavend, zeer veilig en het kan daarnaast helpen bij slaapklachten. Lichttherapie kun je gewoon thuis zelf doen met een lichtlamp, door 5 -10 dagen in de ochtend gedurende ten minste een half uur plaats te nemen achter de lichtlamp, zodat het werkzame licht in je ogen schijnt. Ondertussen kun je lezen, computeren, ontbijten, zolang het licht je ogen maar bereikt. Je schaft hem al voor enkele tientjes aan of kunt hem op je verlanglijst zetten voor de feestdagen! Via kunstfoto’s deel ik elke woensdag praktisch toepasbare tips tegen stress. Wat is jouw favoriete kunstenaar of kunstwerk? Laat het me hieronder weten in de comments en ik zal zorgen dat de volgende post over jouw favoriet gaat!