Over mij

Met ruim 10 jaar ervaring heb ik inmiddels vele mensen geholpen op het gebied van stress, perfectionisme en zelfbeeld. Ik ben toegepast psycholoog en werk part-time als praktijkondersteuner GGZ in een huisartsenpraktijk. In 2019 heb ik mijn eigen coach- en trainingsbureau opgericht. 

Ik vind het belangrijk dat de coaching die ik bied wetenschappelijk verantwoord is en aan de hoogst mogelijke standaarden voldoet. Daarom volg ik regelmatig bijscholing, ben ik te vinden in het kwaliteitsregister van de Landelijke Vereniging POH-GGZ en geef ik regelmatig trainingen, lezingen en webinars binnen mijn vakgebied.

Lees meer over mij

Testimonials

Wat anderen zeggen over mijn coaching:

Silvie is een sterke en lieve vrouw die mij snel op mijn gemak stelde. Ik voelde me veilig en welkom en echt gezien. Ze bewoog mee en voelde goed aan wat er nodig was in het moment.

Vanuit een positieve, frisse energie hebben we interactieve oefeningen gedaan waardoor ik mijn stressoren nu beter herken en mee omga. Door de persoonlijke aandacht, tips en tools van Silvie in de verwelkomende ruimte aan de Amsterdamse grachten heb ik geleerd een luchtigere kijk naar mezelf en omstandigheden te hebben waardoor ik me relaxter en meer ontspannen voel.

Ik heb geleerd dat ik niet altijd alle ballen hoog hoef te houden en plezier mag maken. Ik fiets nu vaak een andere weg naar werk voor de afwisseling en zwem elke week in natuurwater. Dat voelt goed en ik geniet!

Tess / Massagetherapeut

In eerste instantie dacht ik niet meteen aan een coachtraject maar door een adviesgesprek met Silvie besefte ik me dat ik met coachgesprekken veel dieper op de problemen in zou gaan én het vinden van een oplossing.

Tijdens de sessies confronteerde Silvie me met waar ik tegenaan liep en maakten we korte-lange termijn doelen. Al na 3 sessies over werk en het overwinnen van angst ben ik echt héél erg blij dat ik dit ben aangegaan. Dit komt doordat Silvie er echt voor je is, álles en het béste uit jou wil halen. Daarnaast maakt de uitleg vanuit psychologisch oogpunt hoe je als mens in elkaar zit én de ervaringsoefeningen dat ik de sessies als heel erg goed en prettig heb ervaren. Elke keer kwam ik echt een stapje verder.

Ik weet nu wat ik wil en niet wil, creëer nieuwe kansen zoals een betere werkomgeving en grijp deze met beide handen aan!

Silvie, bedankt voor al je steun, advies en ook je humor om te relativeren!

Milou / Leerlingbegeleider basisonderwijs

In de hectiek van alle dag kan het soms een stap zijn om een echte investering in jezelf te doen, zoiets kost tijd en geld en je hebt het al zo druk. Toch kan ik van harte aanbevelen om het toch te doen, omdat je leven fijner kan zijn als je bepaalde problemen aangaat.

Silvie heeft een prettige, positieve persoonlijkheid, geeft fijne complimenten, denkt oprecht met je mee en je interessante opdrachten mee. Ook vind ik het fijn dat ik haar eigenlijk altijd kon bereiken als ik tussen onze sessies door ergens tegenaan liep.

Ik ben zo enthousiast over haar methodes dat ik nu ook een assertiviteitstraining bij haar volg.

Eva / Beleidsmedewerker Gemeente Amsterdam

Met ARTYWEDNESDAY @TEEUWISSE_COACHING_EN_TRAINING deel ik op instagram elke woensdag kunstfoto’s met praktische tips tegen stress. Leuk om met jou te connecten!

We kunnen dagen van slag zijn door tegenslag en die onrust ten volle ervaren. Heel vervelend als die piekergedachten of overweldigende emoties het overnemen en je de controle over je leven verliest. 

Ook ik ervaar geregeld onzekerheid of dat kritische stemmetje. Dat hoort nu eenmaal bij het leven. 
Maar ik kan er nu voor kiezen me niet meer hierdoor te laten leiden en ze mijn leven laten bepalen. Ik sta aan het roer! 

Ik heb ontdekt hoe je met relatief weinig inspanning mentaal fit wordt én blijft. 
Net als dat je geregeld sport om fysiek fit te blijven en je lichamelijke gezondheid te onderhouden, kun je ook je mentale gezondheid wekelijks bijhouden om mentaal fit te blijven. 
Bijvoorbeeld door wekelijks wat tijd voor jezelf in je agenda te blokken om te reflecteren op je week en op tijd bij te sturen waardoor je voorkomt de grip te verliezen. 
Het betekent keuzes maken in welke vrienden, baan en activiteiten je tijd en aandacht gaat geven. Nee durven zeggen en stappen uit je comfortzone zetten.
Maar jeetje, het is het allemaal zo waard. Niet alleen het resultaat maar ook de weg ernaartoe! 

Ik kan je zeggen dat ik hierdoor (geen grap) bijna dagelijks dankbaarheid ervaar voor en aandacht geef aan de mensen en dingen die ík belangrijk vind in mijn leven. 
Dit gun ik jou ook. 

Heb jij ook behoefte aan regie? 
Ik kan je hierbij helpen!

Mensen zeggen dat de rust die ik in m’n webinars uit straal en het enthousiasme waarmee ik de praktische oefeningen doe in de coaching op maat, aanstekelijk werken! 
De support onderweg zorgt er ook nog eens voor dat je écht doorpakt en je al na enkele sessies stappen zet.

-Moe en gestrest? 
-Vind je jezelf al een tijdje niet meer de leukste versie? 
-Ervaar je onrust in je lijf of weet je niet hoe je écht kunt ontspannen? 
-Vind je het lastig om keuzes te maken? 
-Moeite met dicht bij jezelf blijven in contact met anderen? 
-Gezellig met je collega’s maar uit je rol gegroeid op werk? 
-Toe aan een volgende stap op werk maar weet je niet wat of hoe? 

Neem contact met me op voor een adviesgesprek (gratis) om samen te kijken wat als eerste de beste stap voor jou is om te zetten!

Ik zie ernaar uit van je te horen 🙂

Silvie
We kunnen dagen van slag zijn door tegenslag en die onrust ten volle ervaren. Heel vervelend als die piekergedachten of overweldigende emoties het overnemen en je de controle over je leven verliest. Ook ik ervaar geregeld onzekerheid of dat kritische stemmetje. Dat hoort nu eenmaal bij het leven. Maar ik kan er nu voor kiezen me niet meer hierdoor te laten leiden en ze mijn leven laten bepalen. Ik sta aan het roer! Ik heb ontdekt hoe je met relatief weinig inspanning mentaal fit wordt én blijft. Net als dat je geregeld sport om fysiek fit te blijven en je lichamelijke gezondheid te onderhouden, kun je ook je mentale gezondheid wekelijks bijhouden om mentaal fit te blijven. Bijvoorbeeld door wekelijks wat tijd voor jezelf in je agenda te blokken om te reflecteren op je week en op tijd bij te sturen waardoor je voorkomt de grip te verliezen. Het betekent keuzes maken in welke vrienden, baan en activiteiten je tijd en aandacht gaat geven. Nee durven zeggen en stappen uit je comfortzone zetten. Maar jeetje, het is het allemaal zo waard. Niet alleen het resultaat maar ook de weg ernaartoe! Ik kan je zeggen dat ik hierdoor (geen grap) bijna dagelijks dankbaarheid ervaar voor en aandacht geef aan de mensen en dingen die ík belangrijk vind in mijn leven. Dit gun ik jou ook. Heb jij ook behoefte aan regie? Ik kan je hierbij helpen! Mensen zeggen dat de rust die ik in m’n webinars uit straal en het enthousiasme waarmee ik de praktische oefeningen doe in de coaching op maat, aanstekelijk werken! De support onderweg zorgt er ook nog eens voor dat je écht doorpakt en je al na enkele sessies stappen zet. -Moe en gestrest? -Vind je jezelf al een tijdje niet meer de leukste versie? -Ervaar je onrust in je lijf of weet je niet hoe je écht kunt ontspannen? -Vind je het lastig om keuzes te maken? -Moeite met dicht bij jezelf blijven in contact met anderen? -Gezellig met je collega’s maar uit je rol gegroeid op werk? -Toe aan een volgende stap op werk maar weet je niet wat of hoe? Neem contact met me op voor een adviesgesprek (gratis) om samen te kijken wat als eerste de beste stap voor jou is om te zetten! Ik zie ernaar uit van je te horen 🙂 Silvie